تجلیل از استرداد استقلال کشور
سکرتریت شورای سراسری روسیه نهضت فراگیر سکرتریت شورای سراسری روسیه نهضت فراگیر

از نودمین سالگرد کسب آزادی از استقلال کشور طی نشست به اشتراک عده از افغان ها مقیم شهر ایوانوا فدراتیف روسیه به ابتکار شورای شهر نهضت فراگیر دیموکراسی و ترقی افغانستان تجلیل به عمل آمد .

در آغاز نشست محترم عبدالله عضو شورای شهر ن. ف.د.ت. ایوانوا بعد از خوش آمدید به اشتراک کننده گان و ابراز تبریکات بدین مناسب پروگرام را به حاضرین قراعت نمود سپس بعد از تلاوت چند آیه از قران عظیم شان توسط محترم محمد اکبر فیض مند یکی از چهره ها قابل حرمت بین افغانان مقیم شهر ها محترم عبدالمجید صلح خواه رئیس شورای شهر در رابطه به سابقه تاریخ شهامت و دلیری نیاکان ما ، شهدای راه آزادی در استقلال صحبت نموده ودر رابطه به وضع کنونی جاری در کشور معلومات ارایه نمود سپس محمد اکبر فیض مند ، محمد عزیز عزیزی محترم منگل میاور محترم سید رحیم کریمی که در جریان خدمت هر دو چشم و یک دست خود را از دست داده است ضمن تبریکات یک بار دیگر با وجود معیوبیت که دارد آمادگی خود را در راه خدمت بوطن ابراز نمود که با کف زدن ممتد اشتراک کنندگان بدرقه گردید سپس محترم وارث پارچه شعر میهنی خویش را به حاضرین قرات نمود. بعداٌ محترم سید عسکر شاه در مورد ابراز نظر نمود.

در پایان دکتور رحمت الله همدرد ضمن اینکه تبریکات هیأت اجراییه شورای سراسری نهضت فراگیر و ترقی افغانستان در فدراتیف روسیه و شخص محترم عبدالغنی رییس آن شورا را به حاضرین ابراز نمود از مبارزات دلیرانه و با شهامت رادمردان که در راه آزادی و استقلال جان های شرین خود را از دست داده و میراث گرانبهای برای نسل بعدی به جا گذاشته است صحبت نموده به وضع کنونی کشور اشاره نموده به رسالت هر افغان روشنفکران به صورت مفصل صحبت نمود.

در پایان از شورای شهر نضهت فراگیر دیموکراسی و ترقی افغانستان بخاطر سهیم فعال شان از قدر دانی و تجلیل ازین روز تاریخی و از محترم عزیزی یکی از افغان های با احساسی که نه تنها سالون بزرگی که در اختیار شورای شهر گذاشته بود مقدار پول را سایر مصادف این تجلیل به شورای شهر نهضت مساعدت نموده با قدر دانی یاد نمود.

در بخش دوم نشست ضمن صرف طعام که تهیه گردیده بود کنسرت از توسط گروپ هنری شهر تحت رهبری انجنیر ضیا نیز تقدیم گردید. محفل با آتش بازی مختصر که شهر را چراغان نمود به پایان رسید .

محفل که ساعت شش بعد از ظهر آغاز یافته بود با شعار زنده باد افغانستان این سر زمین راد مردان و دلیران و هدیه دعا بروی پاک شهدای راه آزادی و استقلال کشور و اتن ملی به پایان رسید.


September 11th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها